Petsecur dierenverzekering

  • Castratie en sterilisatie meeverzekerd
  • Inclusief buitenlanddekking
8.7 46 beoordelingen
Hondenverzekering

Waarom kiezen voor een dierenverzekering van PetSecur?

Ben je op zoek naar een flexibele huisdierenverzekering, dan kom je al gauw uit bij PetSecur. Zoals de naam al wel doet vermoeden, zit je hier op de juiste plek met een hond of kat. PetSecur is geen groot financieel concern zoals sommige andere verzekeraars dat zijn. Bij dit bedrijf staan het baasje en het huisdier namelijk voorop.

Alle voordelen op een rij

  • Hoogste uitkering van Nederland
  • Snelle afhandeling en uitbetaling van declaraties
  • Géén wachttijd, dus direct verzekerd
  • Castratie en sterilisatie gratis meeverzekerd

Alles wat je moet weten over PetSecur

PetSecur is anders dan andere verzekeraars. Deze club is opgericht in 2018 en bestaat uit een vereniging van leden; baasjes die onbezorgd plezier willen hebben met hun hond of kat en zorgkosten voor hun dier kunnen betalen als dat nodig is. Dat betekent dat PetSecur geen winstoogmerk heeft, waardoor ze verzekeringen aan kunnen bieden voor ieder budget. Voor veel baasjes in Nederland is dat een ontzettend fijn idee! PetSecur bestaat uit een klein team mensen met een groot hart voor dieren. Zij weten daarom precies wat jij wel of niet nodig hebt en hoe je geholpen kunt worden.

Wanneer je een verzekering bij PetSecur afneemt voor je hond of kat heb je de keuze uit drie soorten verzekeringen: PetSecur Basis, PetSecur Standaard en PetSecur Extra. Hierbij geldt: des te duurder de verzekering, des te hoger de dekking. Iedere verzekering is daarbij aan te vullen met diverse dekkingen, zoals een dekking voor het gebit, de castratie of de crematie. Ook preventieve zorg zoals vaccinaties kan worden gedekt met een extra dekking.

Vraag & antwoord

Wij geven antwoord op veelgestelde vragen over de dierenverzekeringen van PetSecur:

PetSecur biedt drie pakketten aan, waarbij zowel de maandpremie als de dekking oploopt. De Basis-optie kost maandelijks ongeveer €14 voor een kat en €16 voor een hond. Het meest uitgebreide Extra-pakket kun je afsluiten vanaf ongeveer €20 per maand voor een kat, of €29 per maand voor een hond. Bij sommige rassen kan de maandpremie hoger uitvallen.

De drie pakketten van PetSecur (Basis, Standaard en Extra) hebben elk een andere dekking, eigen bijdrage maximale uitkering en premie. Hierbij geldt: hoe uitgebreider het pakket, hoe hoger de maximale vergoeding én hoe hoger de premie. Onderaan deze pagina staan de verschillen tussen de pakketten duidelijk op een rij.

PetSecur biedt drie verschillende aanvullende verzekeringen, ter aanvulling op de basisdekking. Voor een paar euro per maand extra kun je ook Crematie, Gebitsbehandelingen en Preventieve zorg (zoals vaccinaties) meeverzekeren.

Daar kun je zelf voor kiezen! Standaard betaal je bij PetSecur geen eigen risico, maar in ruil voor een korting van 5 tot 30% op je maandpremie, kun je ook kiezen voor €50, €100 of €150 eigen risico per jaar. Dat bedrag wordt afgetrokken van je eerste declaraties, voordat PetSecur overgaat tot uitbetalen.

Bij PetSecur kun je zowel honden als katten verzekeren, waarbij alle rassen en kruisingen worden geaccepteerd. Het verzekeren van papegaaien, konijnen of andere diersoorten is niet mogelijk.

Bij PetSecur kun je een verzekering afsluiten voor katten die maximaal 6 jaar oud zijn. Katten die al eerder verzekerd zijn, blijven ook na hun 6e levensjaar uiteraard gewoon verzekerd.

Bij PetSecur kun je een verzekering afsluiten voor honden tot en met 6 jaar oud. Honden die al eerder verzekerd zijn, blijven ook na hun 6e levensjaar uiteraard gewoon verzekerd.

 

Beoordelingen van PetSecur

8.7

Op basis van 46 klantbeoordelingen

Gemak van afsluiten

9.3

Klantenservice

9.0

Declaraties

8.3

Prijs-kwaliteit

8.3

TH20
8.4

Fijne verzekering met duidelijke service.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Koers
8.0

Gelukkig niets ernstigs met ons hondje maar toch een fijn, zeker en rustige gedachte als je je huisdier verzekerd hebt.eigenlijk vrij normaal ook want wij verzekeren ons toch ook en ons hondje is ook zeker zo belangrijk

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Wendy
10.0

Moest in het weekend naar de 1e hulp met onze hond. Nadat ik de nota en vervolgens met patiëntenkaart (via de dierenarts), keerde ze het bedrag binnen een paar dagen uit. Online indienen was ook een fluitje van een cent, daar hou ik van!!

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Bekijk alle beoordelingen

geen
8.4

Altijd goede service, alleen jammer dat je maar 1 keer per jaar de vaccinaties mag declareren voor je huisdier.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

6.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Josje
10.0

Heel goed

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Jeroen
8.4

Vakkundig, snel en uiterst vriendelijk contact bij het afsluiten van de verzekering van onze pup, Stijn. Ook de eerste declaraties voor zijn vaccinaties gemakkelijk online gedaan en zeer snel afrekening. Dus tot zover, heel tevreden

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Manon LR
10.0

Heel fijn ze hebben mij heel goed geholpen en geven goeie tips

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Kievit
10.0

Snel antwoord en goede service

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Arinda
10.0

Goed, snelle terugbetaling en een overzicht van wat er terugbetaald is

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Kuijpers
9.2

Het aansluiten van de verzekering ging heel gemakkelijk. De declaratie was heel snel ingevuld. Je krijgt snel je geld als je je declaratie hebt ingevuld. Jullie hadden misschien bij de standaard verzekering wel de inenting bij mogen doen

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Malou
9.6

Prima. Declaratie altijd snel in behandeling genomen

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Chantal
10.0

Goed altijd duidelijk en optijd met berichten terug sturen en met uitbetalrn ook altijd goed geen klachten

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


lientjuh
10.0

snelle en duidelijke reactie en snelle uitbetaling

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Kristin
7.6

Generally good. You can just never assume how much they will give back of your declaration - one year I declared costs for Kennelhoest and got my 70%. Next year I declared again and then they said they don't pay for that - but I have the same insurance and conditions haven't changed. So it's also just luck who looks at your declaration.Generally good. You can just never assume how much they will give back of your declaration - one year I declared costs for Kennelhoest and got my 70%. Next year I declared again and then they said they don't pay for that - but I have the same insurance and conditions haven't changed. So it's also just luck who looks at your declaration.Generally good. You can just never assume how much they will give back of your declaration - one year I declared costs for Kennelhoest and got my 70%. Next year I declared again and then they said they don't pay for that - but I have the same insurance and conditions haven't changed. So it's also just luck who looks at your declaration.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

6.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Melissa
5.6

De beoordeling van onze ingediende factuur liet 3,5 week op zich wachten. Omdat ik opbelde en aangaf dit niet netjes te vinden, werd deze behandeld. Anders hadden we waarschijnlijk nog langer moeten wachten. Ook hadden ze zogenaamd een aantal zaken over het hoofd gezien waardoor de vergoeding niet klopte. Ook hier weer achteraan moeten bellen. Kortom een hoop gedoe! Opvallend dat ze bij onze vorige ingediende nota ook teweinig uitkeerde. Ze bleken per ongeluk het verkeerde aantal % te hebben gebruikt. Ook hier hebben we achteraan moeten bellen.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

6.0

Declaraties

2.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Lida
8.0

Snel geholpen vriendelijk

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


M. Koc
7.6

Het prettige binnen PetSecur is de vrije (dieren)arts keuze wat er is. Het declareren gaat enigzins makkelijk, afgezien van een enkel verbeterpunten met betrekking tot het declareren. Een voorbeeld hiervan is dat PetSecur bij declaraties (altijd) om het patiëntendossier vraagt aan de verzekerde in plaats van contact op te nemen met de dierenarts, het zou prettiger zijn als PetSecur zelf eens het initiatief zou nemen om het patiëntendossier op te vragen bij de dierenarts. Binnen de verzekeringen worden vele behandelingen/bezoeken vergoed tot en met 90% wat al met al heel aangenaam is, dit gezegd te hebben zijn er ook enkele minpunten naar mijn mening. Een van de minpunten is dat enkele behandelingen niet vergoed worden en deze zouden naar mijn mening wel vergoed moeten worden, denk hierbij aan bijv. onderzoek naar parasieten et cetera en/of behandelingen met betrekking tot erfelijke afwijkingen (Patella Luxatie). Zo nu en dan lijkt het wel alsof je een verzekering bij PetSecur hebt voor de kleine/goedkope behandelingen/bezoeken en dat de duurdere behandelingen/bezoeken 6 van de 10 keer buiten de dekking vallen. Hierbij wil ik zeker niet de indruk wekken dat het een slechte verzekeringsmaatschappij is, het is alleen zo dat er naar mijn mening wel het een en ander kan veranderen met betrekking tot de dekking. Kortom neem als verzekeringsmaatschappij iets meer initiatief om de verzekerde iets beter te hulp te staan, denk hierbij aan bv. Het contact op nemen met de dierenarts in het geval van onduidelijkheden. Probeer daarnaast iets coulanter te zijn met betrekking tot de dekking, want voor het (maand)bedrag verwacht ik zo nu en dan net iets meer van een verzekeringsmaatschappij als verzekerde. Laten we er samen het beste van maken ‘teamwork makes the dream work’. Mijn overal score is een ‘8’. Groetjes.Het prettige binnen PetSecur is de vrije (dieren)arts keuze wat er is. Het declareren gaat enigzins makkelijk, afgezien van een enkel verbeterpunten met betrekking tot het declareren. Een voorbeeld hiervan is dat PetSecur bij declaraties (altijd) om het patiëntendossier vraagt aan de verzekerde in plaats van contact op te nemen met de dierenarts, het zou prettiger zijn als PetSecur zelf eens het initiatief zou nemen om het patiëntendossier op te vragen bij de dierenarts. Binnen de verzekeringen worden vele behandelingen/bezoeken vergoed tot en met 90% wat al met al heel aangenaam is, dit gezegd te hebben zijn er ook enkele minpunten naar mijn mening. Een van de minpunten is dat enkele behandelingen niet vergoed worden en deze zouden naar mijn mening wel vergoed moeten worden, denk hierbij aan bijv. onderzoek naar parasieten et cetera en/of behandelingen met betrekking tot erfelijke afwijkingen (Patella Luxatie). Zo nu en dan lijkt het wel alsof je een verzekering bij PetSecur hebt voor de kleine/goedkope behandelingen/bezoeken en dat de duurdere behandelingen/bezoeken 6 van de 10 keer buiten de dekking vallen. Hierbij wil ik zeker niet de indruk wekken dat het een slechte verzekeringsmaatschappij is, het is alleen zo dat er naar mijn mening wel het een en ander kan veranderen met betrekking tot de dekking. Kortom neem als verzekeringsmaatschappij iets meer initiatief om de verzekerde iets beter te hulp te staan, denk hierbij aan bv. Het contact op nemen met de dierenarts in het geval van onduidelijkheden. Probeer daarnaast iets coulanter te zijn met betrekking tot de dekking, want voor het (maand)bedrag verwacht ik zo nu en dan net iets meer van een verzekeringsmaatschappij als verzekerde. Laten we er samen het beste van maken ‘teamwork makes the dream work’. Mijn overal score is een ‘8’. Groetjes.Het prettige binnen PetSecur is de vrije (dieren)arts keuze wat er is. Het declareren gaat enigzins makkelijk, afgezien van een enkel verbeterpunten met betrekking tot het declareren. Een voorbeeld hiervan is dat PetSecur bij declaraties (altijd) om het patiëntendossier vraagt aan de verzekerde in plaats van contact op te nemen met de dierenarts, het zou prettiger zijn als PetSecur zelf eens het initiatief zou nemen om het patiëntendossier op te vragen bij de dierenarts. Binnen de verzekeringen worden vele behandelingen/bezoeken vergoed tot en met 90% wat al met al heel aangenaam is, dit gezegd te hebben zijn er ook enkele minpunten naar mijn mening. Een van de minpunten is dat enkele behandelingen niet vergoed worden en deze zouden naar mijn mening wel vergoed moeten worden, denk hierbij aan bijv. onderzoek naar parasieten et cetera en/of behandelingen met betrekking tot erfelijke afwijkingen (Patella Luxatie). Zo nu en dan lijkt het wel alsof je een verzekering bij PetSecur hebt voor de kleine/goedkope behandelingen/bezoeken en dat de duurdere behandelingen/bezoeken 6 van de 10 keer buiten de dekking vallen. Hierbij wil ik zeker niet de indruk wekken dat het een slechte verzekeringsmaatschappij is, het is alleen zo dat er naar mijn mening wel het een en ander kan veranderen met betrekking tot de dekking. Kortom neem als verzekeringsmaatschappij iets meer initiatief om de verzekerde iets beter te hulp te staan, denk hierbij aan bv. Het contact op nemen met de dierenarts in het geval van onduidelijkheden. Probeer daarnaast iets coulanter te zijn met betrekking tot de dekking, want voor het (maand)bedrag verwacht ik zo nu en dan net iets meer van een verzekeringsmaatschappij als verzekerde. Laten we er samen het beste van maken ‘teamwork makes the dream work’. Mijn overal score is een ‘8’. Groetjes.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

6.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Cor
7.6

1 maal contact gehad betreffende een declaratie is prima gegaan.

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Cameron Dutione
8.0

Top service

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Adriaan
9.6

Tot nu toe uitstekend.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Busra
9.6

relatieve snelle terugbetaling van het bedrag, bij mijn verzekering wordt 90% van de kosten steeds vergoed; jammer dat rontgenfoto's niet worden vergoed.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Marijke
9.6

Prima en heel snel uitgekeerd

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

8.0


-
8.0

Prima, het indienen van een declaratie is gemakkelijk en de afhandeling duurt niet al te lang.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

6.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Eijke
9.2

Heel positief ik wist niet dat je zoveel vergoed krijg, meer dan bij andere verzekeraars.

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


René walner
10.0

Zeer goed service

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Anne Erdtsieck
8.4

Goede service, alleen declareren is omslachtig. Het zou fijn zijn als de formulieren aangepast worden om makkelijk voor meerdere dieren tegelijk te declareren. Ook voelt het overbodig om de inhoud van de declaratie uit te leggen, aangezien de factuur toch nagekeken wordt

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

6.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Eline
9.2

Tot nu toe heel fijn. Snel, overzichtelijk en vriendelijk geholpen.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Jill
10.0

Alles werd binnen 2 dagen geregeld..

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Gian Battista
6.8

Goede klantenservice maar teleurstellend bedrag vergoed.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

4.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Jesko
8.8

Mijn baasje heeft met Petsure alleen maar goede ervaringen welke zijn opgeslagen als goede herinneringen. Alle vragen en notas worden op korte termijn beantwoord en afgehandeld. Ook de gevraagde en ongevraagde adviezen zijn duidelijk en leerzaam. PetSecur ga zo door en mag een voorbeeld voor andere genoemd worden.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Wendy kunz
9.2

Goed alleen vind ik het lang duren voordat je weet of een declaratie is goedgekeurd en uitbetaald

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Teigetje
7.2

jammer, dat niet alles gedekt wordt

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

6.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Tijrini
6.0

Ik ben heel blij dat ik mijn kat bij Petscure kon verzekering. De service bij de aanvraag was ook goed kreeg snel reactie. En wat ik belangrijker vond is het dat om het dier gaat en elke dier of mens recht heeft op verzekering.

Gemak van afsluiten

6.0

Klantenservice

6.0

Declaraties

4.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Priscilla
8.4

Telefoniste erg vriendelijk en duidelijk. Factuur declareren simpel en snelle afhandeling

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Werner
8.4

Handelt declaratie snel af.

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Marjan
10.0

Goede dekking, prima premie en vlotte afhandeling van de declaratie.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Marlous
6.8

Nou in het begin is niet echt duidelijk dat je meer aanvullende verzekeringen nodig hebt. Dit omdat er anders bijna geen vergoeding terug krijgt. En ik zou het fijner vinden als je via een app kan declareren. Zodat je kan inloggen en dat je niet steeds het polisnummer en chip nummer van je huisdier hoeft op te zoeken

Gemak van afsluiten

4.0

Klantenservice

6.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Annette
7.2

Uitstekend

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

6.0

Prijs-kwaliteit

6.0


Marte
8.0

Goede dekking tegen scherpe prijs (Bullmastiff) en redelijk snelle afhandeling van declaraties.

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Gerrit
9.6

Prima, de erste ervaring was goed

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Floor
8.8

Fijn dat het gedeclareerd is, komen daar hun afspraken bij na. Helaas heeft het wel een maand geduurd.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

6.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Jenny
9.2

Heel goed. Nemen snel contact met je op als er iets is.

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Paula
8.8

Altijd netjes geholpen

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Juan Priori
9.2

Easy to ask for the reimbursement

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

10.0

Prijs-kwaliteit

8.0


Michael & Susan
8.4

PetSecur has reimbursed us for all declarations we have made so far. The time I had to call the staff were very friendly and eager to help.

Gemak van afsluiten

8.0

Klantenservice

10.0

Declaraties

6.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Petra
8.8

Prima verzekering voor een eerlijke prijs

Gemak van afsluiten

10.0

Klantenservice

8.0

Declaraties

8.0

Prijs-kwaliteit

10.0


Vergelijk alle specificaties